Azi: € 19,5305 lei 0,0889 $ 17,4379 lei 0,1319
Lu: € 19,5674 lei 0,0369 $ 17,4725 lei 0,0346

Sergiu Statii (Unibank): "În 2014 preconizăm să devenim banca cu cele mai atractive oferte de creditare a populației"

Sergiu Statii (Unibank): Sursa foto:

În cadrul proiectului bancamea.md dăm startul unui nou tip de materiale pentru Dvs, și anume interviuri cu specialiștii din domeniul bancar. În continuare citiți interviul cu Sergiu Statii (foto), Şef secţia Dezvoltare business retail, direcţia Business Retail la Unibank.

- Pentru început spuneţi vă rog, cum a fost anul 2013 pentru Unibank şi cu ce speranţe/aşteptări aţi păşit în noul an?

- Anul 2013 pentru banca noastră a fost unul foarte bun şi plin de evenimente frumoase. Am înregistrat creșteri considerabile atât pe segmentul de corporate banking cât și pe cel de retail banking. Iar de la anul 2014 la fel avem așteptări mari, obiectivul de bază fiind menținerea în continuare a trendului crescător a băncii la toate capitolele.

- Retail-ul, şi în special persoanele fizice, încă nu este un business primordial pentru băncile din ţară, acestea obţinând cele mai mari venituri din colaborarea cu persoanele juridice. Când şi cum credeţi că se va „întoarce roata”?

- Consider că în ultima perioadă deja se observă că băncile care tradițional erau axate doar pe deservirea persoanelor juridice au elaborat și produse care sunt destinate persoanelor fizice. Aceste transformări vin odată cu cerințele și necesitatea pieții de a fi cât mai aproape de client și de a-i oferi un spectru cât mai larg de produse și servicii. Oricum cota business-ului retail diferă de la o bancă la alta, depinde de strategia băncii și segmentele de clienți pe care se axează.

- Care sunt principalele direcţii de dezvoltare ale băncii în domeniul retail-ului?

- Politica noastră este să oferim toate produsele de bază de care au nevoie clienții persoanele fizice, produse care să fie competitive și de calitate, în care investim continuu și care să corespundă așteptărilor clienților. În 2014 preconizăm să devenim banca cu cele mai atractive oferte de creditare a populației, o atenție deosebită vom acorda creditării prin intermediul cardurilor bancare, la fel vom oferi în continuare unele din cele mai bune condiții la acceptarea depozitelor de la persoane fizice. Printre alte priorități aș putea enumera oferirea serviciilor bancare la distanță și ridicarea nivelului de deservire a clienților!

- Care sunt segmentele-ţintă de clienţi pe care va fi extins businessul retail?

- Din start doresc să menționez că fiecare produs care este elaborat și lansat de către bancă este orientat pentru un anumit segment de clienți. Iar în anul 2014 vom continua de a dezvolta și implementa produse și servicii financiare accesibile tuturor clienților, atât clienților cu venituri mai mici cât și celor cu venituri mai mari, atât tinerilor cât și celor mai în vârstă. La fel printre priorități este și diversificarea ofertei de produse destinată persoanelor ce se află la muncă peste hotarele țării.

- Ce fel de produse şi servicii planificaţi să lansaţi pe piaţă? Produse inovative sau cele care nu sunt suficient de bine dezvoltate pe piaţa autohtonă?

- La acest capitol banca noastră va continua să-și surprindă clienții prin lansarea de noi produse și servicii. În acest an preconizăm să lansam serviciul de Bancassurance prin intermediul căruia clienții vor putea încheia polițe de asigurări direct din oficiile băncii noastre. Deja în primele zile ale acestui an am lansat cardul de credit „AVANTAJ”, cu o perioada de grație de până la 90 zile, care este valabilă pentru orice tip de operațiuni (atât pentru cumpărăturile din magazine cât și pentru retragerile de numerar din bancomate sau POS-terminale). Vreau sa menționez că la moment este cardul cu cea mai mare perioadă de grație de piața cardurilor de credit din RM.

În viitorul apropiat preconizăm să lansăm un nou program de creditare „Express-credit”, care va fi eliberat doar în baza buletinului de identitate în decurs 1-2 ore. Vom lansa cererea de credit on-line, ce va oferi posibilitatea depunerii pachetului de documente pentru credit direct de pe site-ul băncii, vom crește numărul de parteneri care vor oferi reduceri în cadrul proiectului SINDICARD. Vom pune la dispoziție clienților noi posibilități privind transferurile bănești. Vom lansa serviciul SMS informare pentru majoritatea produselor bancare.

La fel în 2014 vom lansa rețeaua proprie de terminale cash-in prin intermediul cărora clienții vor putea efectua majoritatea operațiunilor bancare (achitare credit, suplinire cont de card/depozit/curent, achitare servicii comunale, etc)

Cât privește produse inovative, la moment suntem în proces de negociere pentru lansarea unui serviciu care va fi unic pe piața bancară din RM, dar mai multe detalii o să le aflați pe parcursul anului.

- … dar pe servicii bancare la distanță (online banking, mobile banking) mizați? Ce veți implementa în acest domeniu?

- Evident că mizăm, astfel deja în primul trimestru a acestui an vom lansa serviciul de internet-banking care va oferi clienților o mulțime de beneficii și avantaje. La fel în 2014 avem planificat și lansarea aplicației mobile banking. Astfel, clienții noștri vor putea derula majoritatea operațiunilor bancare fie de la calculatorul personal, fie de pe telefonul mobil sau tabletă.

- Dacă să discutăm despre prezența fizică în Chișinău și întreaga țară, va continua Unibank să deschidă noi filiale/agenții? Care este strategia băncii pentru 2014?

- Conform planului de dezvoltare a rețelei bancare, în 2014 dorim să ne extindem prezența teritorială prin deschiderea a 20 noi oficii (agenții) atât în Chișinău cât și în principalele centre raionale ale țării.

- Dacă să privim la portofoliul de credite al Unibank, observăm că ponderea creditării persoanelor fizice este foarte mică (2-3%), cum planificați să dezvoltați acest segment? Care produse creditare pentru persoanele fizice vor fi „locomotiva” băncii în 2014?

- Dacă în anul trecut banca noastră a lansat noi oferte de creditare ipotecară și noua oferta privind creditele de consum fără gaj „Bani Mari”, atunci în 2014 vom pune accentul pe cardurile de credit. Considerăm că tot mai mulți clienți în anul 2014 își vor îndrepta atenția spre creditele oferite prin intermediul cardurilor bancare, folosindu-se de avantajele pe care acestea le au. Astfel intenționăm ca în următorii 2-3 ani să ajungem printre primii 3 jucători de pe piața cardurilor de credit.

- Sfârșitul anului 2013 a adus Unibank într-o lumină foarte pozitivă prin lansarea cardurilor de tip PayPass. Este o premieră pentru Republica Moldova. Care vor fi acțiunile băncii de extindere și popularizare a acestui tip de plăți? Este populația pregătită pentru asemenea inovații?

- Împreună cu partenerii noștri vom lansa diferite promoții pentru clienții deținători ai cardurilor de tip PayPass pentru a-i încuraja și motiva în efectuarea plăților cu acest tip de card, la fel vom oferi linii de credit la condiții avantajoase pentru ei. Consider că o parte din clienți sunt gata pentru acest tip de inovații, iar dacă chiar o altă parte încă nu este pregătită, este rolul nostru a tuturor participanților din sectorul bancar de a dezvolta și implementa instrumente de educație financiară într-un limbaj ușor de înțeles și accesibil tuturor clienților.

La final vă rugăm să transmiteți un mesaj vizitatorilor bancamea.md

- Le transmit ca anul 2014 să fie unul special pentru ei, plin de momente pozitive și realizări frumoase. Să știe că mereu sunt așteptați în oficiile Unibank unde vor fi deserviți la cel mai înalt nivel și vor găsi cele mai avantajoase oferte.

- Vă mulțumim.

Hai cu noi și pe Telegram - e simplu și rapid!
Sursa: bancamea.md

Noutăți similare